torsdag den 12. juli 2012

Mobilcover

Rundt om i blogland, er der poppet indtil flere variationer af hæklet mobilcovers op. Og inspireret af dem fik jeg en fiks ide. Jeg skal da også have et :D Jeg har i noget tid været træt af, at jeg sjældent har lommen i mit sommertøj, og derfor er nødt til at have mobilen i tasken - hvor jeg ikke kan høre den, eller konstant i hånden - hvilket er virkelig irriterende.
Deraf min fikse ide..

Jeg hoppede i Søstrene Grene og fik fat i noget garn. Og så er det bare i gang.. Selvfølgelig fik jeg slået for lidt masker op i første forsøg, så det blev pillet op. Andet forsøg fik jeg også slået for lidt masker op, men denne gang opdagede jeg det alt for sent - coveret passede, men det sad aaaalt for stramt. Jeg fik det dog lavet færdig. Men endte med at lave en mere, som sad mindre stramt, men med samme mønster. Og endelig fik jeg det til at lykkes som jeg ville :D

Og så skulle der hækles en snor til om halsen - her blev jeg inspireret af For 2 kr blandet's nøgleringssnor, som hun har hæklet ud fra Karen Klarbæks opskrift på hæklet armring. I først omgang hæklede jeg den i sort bomulds garn og syede det sammen med pink akrylgarn. Men jeg synes ikke det passede sammen med mobilcoveret. Desuden synes jeg at den var for kraftig. Så jeg hæklede den i grå, som coveret, men i stedet for 4 omgange, så lavede jeg kun 3 omgange, og det er jeg meget tilfreds med :D Og den er blevet testet og godkendt :D Faktisk fik min mor det overskydende cover, som hun blev rigtig glad for - win win!

Med den sort/pink'e snor

Med den grå

1 kommentar:

  1. Det er rigtig pænt. Og ja den sorte og pink snor er alt for voldsom til coveret. Så er den grå langt pænere til. :-)

    SvarSlet