onsdag den 15. august 2012

Livet og andre undskyldninger...

Ja, jeg er her stadig.. Sjovt som tingene nogen gange tager pusten fra en :D
Her er det bare livet og alle dens sjove krummelurer..

Jeg har her til formiddag leget søndag.. Og for mig betyder det: en god bog i sengen med minimum en af kattene hos mig i de 4 timer det tog at læse bogen.. nej, sluge den var det nok nærmere.
Bogen, hvis nogen skulle være interessere er Bed of Roses af Nora Roberts - bog 2 i Bride Quartet. Absolut min yndlings forfatter! Jeg har 45 af hendes bøger.. ja 45! Og hun har nok skrevet 200+.. Som jeg har læst de fleste af - med undtagelse af hendes serie under Pseudonymet J.D. Robb, som jeg bare venter på at komme i gang med (der er en 35 bøger i den serie)

Nå, der blev jeg afledt. Det sker indimellem, når jeg snakker om bøger - jeg har det med at fortabe mig i det/dem. Hvilket jeg altid er blevet drillet med af min søster, og Kæresten siger, at det er umuligt at komme i kontakt med mig.. Det kan jeg da ikke forstå :D Anyways, der blev jeg lige afledt igen...

Grunden til at jeg kunne lege søndag på en onsdag er jo, at jeg er en af de ret så uheldige, der står i arbejdsløsheds køen og bekymrer mig om, at den dagpenge periode lige nu virker aaalt for kort. Især når jeg allerede har brugt 1 år og snart 1 måned af min dagpenge periode.. Og stadig ikke en gang har været til en fucking eneste samtale :'(
Jeg begynder så småt at være desperat, for hvad fanden er det lige jeg gør galt.. Så dårlige er mine ansøgninger ikke. Og jeg har erfaring, jeg er faktisk dygtig - JA GU ER JEG (som i nok kan læse, så kæmper jeg for at holde fast i selvtilliden)
Jeg gjorde et kæmpe stykke arbejde i den børnehave, jeg var i aktivering i, de sidste 6mdr. Og alligevel sidder jeg her med en sur smag i munden, og fornemmelsen af, at der er noget i vejen med mig.
Frygter stadig at tjekke min mailboks hver dag - de evindelige afslag begynder seriøst at gøre ondt. I starten kunne jeg nemmere ryste følelsen af mislykket-hed af mig, men det bliver stadig svære. Ja, jeg ved godt at vi er en del ledige pædagoger i Aalborg, flere nu, hvor det nye kuld er kommet ud fra seminariet. Ja, jeg ved godt at der er et sted mellem 100-200 ansøgere per stilling, de søde afslag har været så venlige at inkludere den information. Men hvorfor er det ikke mig, der bliver valgt til en samtale? Hva dælan er det lige jeg gør forkert?

Aaargh hør mig lige, magen til selvmedlidenhed.. Pffft det er der ingen, der gider høre på. Så i stedet vil jeg sætte noget godt og aggressivt Rock på anlægget, finde hårfarven frem, så jeg kan få frisket de lyse rødder op. Så jeg kan blive en smoking hot brunette igen. Måske jeg skal spise lidt inden? Det ville nok være en god ide :D Oh jeg er tilbage på kur igen, for den dumme vægt sniger nærmer sig den grimme side af 79kg, og det går seriøst ikke! SÅ nu skal der ske noget. Især hvis jeg vil under 70, når vi skal til Las Vegas..

Har jeg ikke sagt noget om Vegas? SHAME on me :D Kæresten slyngede muligheden ud for noget tid siden - faktisk på vores ferie til Bulgarien, men mere om det senere. Min første reaktion var, det har vi da ikke råd til - da han begyndte at snakke bonus points på fly, hotel og billeje, så fik jeg julelys i øjnene. Og nu står vi med en dato i starten af november, flybilletterne er bestilt med bonuspoints - det eneste jeg har skullet give er afgifterne i lufthavnen, hvilket svarer til en togbillet til kbh på en god dag (= under en plovmand!!!!)
Så hvis jeg skal kunne sno mig ned i cocktail dresses og andre sexy sager, så hedder det salat og tun og andre slankelækkerier indtil november. Jeg skulle måske endda prøve det der motions noget.. UF! SÅ hvis der er nogen der har ideer til sådan noget motions noget, der ikke føles som motionstortur, så sig endelig noget :D

I skal da lige have et lille billede med.. Jeg glæder mig til om små 3 mdr.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar