søndag den 20. november 2011

Stilhed på bloggen

Der har været lidt stille på bloggen den sidste uges tid (eller to er det vidst). Jeg har først været på 4ugers jobsøgnings kursus, som resulterede i en virksomhedspraktik i en integreret institution.
Institutionen er fortrinsvis forbeholdt de børn, hvis forældrer arbejder på sygehusene i Aalborg. Hvilket gør, at institutionen har døgnåbent, så børnene kan blive passet på de tidspunkter, hvor forældrerne arbejder.
Jeg er blevet tilknyttet gruppen med 4årige, og hvor er det bare dejligt at komme ud og arbejde igen!
Den første dag blev jeg mødt af denne tegning på døren. To af drengene havde tegnet zombier og et spøgelse til velkomst. Efter en uge derude, så føler jeg allerede, at jeg er ved at falde godt til. Personalet og børnene er bare rigtig søde, og de har virkelig gjort meget for, at jeg skulle føle mig godt tilpas, til trods for, at en del af det normale personale ikke var der. Og så har jeg fået masser af ros - fordi jeg bare har kastet mig ud i det, og har gjort et stort stykke arbejde.

Det er en hel anden verden at være et sted, hvor normeringen er så god. Børnene er opdelt efter alder, og i den del jeg er ved, de 4-5 årige er der min 2 pædagoger pr aldersgruppe, hvor der ca 10 børn i hver. Fedt siger jeg bare! Jeg er vant til at være 1-2 om en gruppe på 20 børn. Godt nok er de unger jeg har været vant til noget ældre (6-9år), og derfor kan mere selv. Men udfordringerne og konflikterne er nu også større. Så jeg synes faktisk det er super hyggeligt at være sammen med de "små".
Jeg tror i at jeg i den her uge vil prøve at sætte gang i nogle små keative projekter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar