tirsdag den 10. januar 2012

Kindle Sleeve og DIY


Så blev det til min første DIY  - eller næsten da. For jeg har hentet inspiration i Lutter Idyls Macbook Sleeve. Min er dog til en Amazon Kindle Touch "6

Nål: #4

Rk: Række
LM: Luftmaske
FM: Fastmaske
OMG: Omgang
M: Maske

Jeg har hæklet den med nål #4 af 2 tråde bomuldsgarn (som anbefales nål #3) - så bliver det noget tættere og lidt tykkere end ellers... Jeg har brugt lidt over en rulle garn á 50g og en garn rest til stjernemønstret. Begge farver er fra Søstrene Grene.

1 rk - 25 lm (Det virker slet ikke langt nok i starten, men lige så snart du begynder at hækle rundt, så bliver den større og buer mere ud af. Jeg havde startet med at slå 30 m op, som passede i længden til min Kindle, men så snart jeg begyndte at hækle rundt, så blev den alt for stor - ca 1½cm luft i siden, og jeg ville helst den sad tæt til.)
2 rk - 24 fm og 3 fm i den sidste m - vend ikke men fortsæt med at hækl videre rundt på den anden side.
3 rk - 24 fm og 3 fm i den sidste m
4-? omg - 1 fm i hver (og herfra hækler du bare rundt og rundt, indtil du synes den passer i længden, med andre ord, jeg glemte at tælle omgange ;) 
Update: Jeg har fået talt efter og der er ca 40 omgange. Sleevet kan godt virke meget stramt til at starte med, men det giver sig med tiden.

 Jeg valgte så at lave et stjerne mønster i midten for at give den lidt ekstra spræl. Mønstret er fundet her, og youtube videoerne, er super gode til at hjælpe.Jeg har startet med at lave 2 omg fm med grøn først og så stjernemønstret, samt 2 omg fm med grønt efter stjernemønstret, for at runde det pænt af.
Første version.
Version 2.0

Ingen kommentarer:

Send en kommentar